W wałach kardana normalnemu zużyciu ulegają elementy przegubów oraz złącza wielowypustowe. Ponadto dość częstą niesprawnością wałów jest ich złe wyważenie, spowodowane oderwaniem się ciężarków zrównoważających lub odkształceniem wału.
W przegubach krzyżakowych zużyciu ulegają przede wszystkim powierzchnie czopów krzyżaka oraz szklanek. W czasie pracy przegubu czopy krzyżaków przenoszą bardzo duże obciążenia, a wykonują jedynie niewielkie ruchy zwrotne. Igiełki, na których jest ułożyskowany czop, zgniatają współpracujące z nimi powierzchnie czopa i szklanek. Krzyżaki ze śladami zużycia na czopach wymienia się na nowe. Czasem jednak zachodzi konieczność ich naprawy. Jeżeli zużycie ułożyskowania czopów jest niewielkie, naprawa polega na przeszlifowaniu powierzchni czopów oraz szklanek i zastosowaniu nieco grubszych igiełek. Naprawa taka jest kłopotliwa ze względu na uciążliwy dobór właściwych igiełek. Jeżeli czopy są zużyte w znacznym stopniu, regeneruje się je. Polega to na usunięciu zewnętrznej, utwardzonej warstwy materiału, wyważeniu czopa i napawaniu jego powierzchni odpowiednim materiałem. Następnie czopy obrabia się (pozostawiając naddatek materiału na obróbkę wykańczającą) i poddaje obróbce cieplnej. Utwardzone powierzchniowo czopy szlifuje się na wymiar ostateczny. Szklanki wymienia się na nowe.
Innym sposobem regeneracji czopów krzyżaków jest elektrolityczne powlekanie chromem.
Doraźną metodą naprawy przegubu, niezapewniającą mu jednak dużej trwałości jest zastąpienie zużytego ułożyskowania igiełkowego tulejką z brązu fosforowego (lub poliamidową) osadzoną w widełkach przegubu na wcisk i sprasowaną obrotowo z czopem krzyżaka. Sposób taki stosuje się jedynie w braku możliwości wykonania naprawy metodą opisaną poprzednio.
Niekiedy w ułożyskowaniu czopów krzyżaków powstają niepożądane luzy osiowe. W celu ich skasowania między zewnętrzną powierzchnię szklanki a pierścień zabezpieczający wkłada się podkładkę.
Naprawa złącza wielowypustowego wału jest bardzo trudna i w zasadzie wały, w których luz obwodowy przekracza 0,25 mm, wymienia się na nowe.
Wyważenie wału jest możliwe tylko w zakładach wyposażonych w wyważarkę dynamiczną do wałów. Stosowane niekiedy wyważanie statyczne wałów jest niewystarczające.
Podczas montażu naprawionego wału do samochodu bardzo istotne jest ustawienie widełek obydwu przegubów w jednej płaszczyźnie. Przeguby krzyżakowe są zaliczane do przegubów nierównobieżnych. Dlatego nieprawidłowy ich montaż wywołuje pulsujące obciążenia, przyspieszające zużycie przegubów oraz innych zespołów układu napędowego.